Bureau NLUUG
e-mail: buro@nluug.nl

06nov2000

Wietse Venema ontvangt NLUUG award

Het bestuur van de NLUUG, de vereniging van professionele Unix gebruikers in Nederland, is verheugd te annonceren dat het heeft besloten de NLUUG award 2000 toe te kennen aan de bekende Nederlandse IT-expert Wietse Venema.

De heer Venema ontvangt de award als blijk van erkenning en waardering voor zijn bijzondere verdiensten voor de gemeenschap van gebruikers van Unix en open systemen. Het bekendste werk van Wietse Venema is gericht op de verbetering van de beveiliging van Unix systemen welke worden gebruikt in een Internet omgeving. Hij is onder andere mede-auteur van het bekende pakket "Satan", dat kan worden gebruikt om de beveiliging van systemen automatisch te testen. Ook is hij de auteur van "Postfix", een vervanger voor het qua beveiliging zo beruchte "Sendmail". Zijn meest recente werkzaamheden betreffen een toolkit voor het analyseren van de status van systemen na een inbraak.

De award is uitgereikt tijdens de halfjaarlijkse NLUUG conferentie op 9 november 2000 in "De Reehorst" te Ede.

De NLUUG award wordt onder auspiciën van het NLUUG bestuur toegekend aan individuen of instellingen die op bijzondere wijze hebben bijgedragen aan de verbetering of bevordering (het gebruik van) van Unix en open systemen.

Over de NLUUG De NLUUG is de vereniging van professionele Unix gebruikers in Nederland. De primaire doelstelling van de NLUUG is om dat professionele gebruik te bevorderen. Neem voor meer informatie over de NLUUG contact op met het NLUUG bureau.