Applied IP Communication for On Demand Information
Eric Derksen
IBM Nederland
<>
Applied IP Communcation for On Demand Information gaat over de inzet van IP Communication in de toepassing van spraakgestuurde dialogen om toegang te krijgen tot informatie. Dat IP en met name Voice over IP daar in niet meer weg te denken is, is in de afgelopen jaren duidelijk merkbaar geworden. Daarmee gepaard gaat gelukkig ook standaardisatie, VXML, CCXML, SIP, om er een paar te noemen. De transitie naar een Single Network communicatie omgeving is duidelijk: Eén IP communicatie kanaal dat velerlei mogelijke eindpunten heeft, zoals Handhelds, SmartPhones, PC's en dus ook standaard telefoons. Vandaar dat we spreken over Converged Conversational Access.

Deze presentatie laat zien wat er mogelijk is met een dergelijke Converged Conversational Access Oplossing. Zaken als MultiModal, Automatic Speech Recognition, Text-To-Speech, On Demand Information access en SOA zullen de revue passeren. Kleine demonstaties laten zien hoe deze oplossing van basis dialogen ("Zeg ja of nee"), via Natural Language Understanding ("Hoe kan ik u van dienst zijn?") naar Biometrische Spreker Identificatie ("Zeg mij uw naam en afdeling" ipv. "Zeg nu uw Userid en toets uw PIN code") kunnen variëren en evolueren.


Eric Derksen werkt nu 7 jaar bij IBM, in de periode 1999-2002 als Contact Center Consultant voor IBM Global Services, daarna van 2003-nu als Technical Sales WebSphere Voice Solution binnen IBM Software Group. Als consultant heeft Eric de begindagen van IP Contact Centers en de heersende "aversie"/bedenkingen meegemaakt. Nu als technical sales voor Spraak Toepassingen is VoIP niets meer, maar zeker ook niet minder dan het medium voor nu en in de toekomst. Een medium dat drager en enabler is voor Converged Conversational Access Solution. Wat zoveel betekent als toegang tot systemen en het bereiken van gegevens bijvoorbeeld met behulp van onder andere spraak. Eric heeft brede ervaring in uiteenlopende call center projecten en put uit internationale ervaring op gebied van self-service applicaties met spraakherkenning.




Last modified: Sat, 24 Jun 2006 16:30:48 +0200